wat oren artiesten door hun oordoppen?

Soms hebben artiesten oordoppen. The voice of holland is een goed voorbeeld. Ben bijvoorbeeld, deed halverwege de muziek zijn oordopje uit en zong gemakkelijk verder. Wat hoort een artiest door die dopjes? (of juist niet) en waar dienen ze voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Ze horen niet alleen zichzelf, zoals gesteld in het vorige antwoord, maar ook de begeleidende instrumenten worden weergegeven. En dan ook nog eens even zoals de zanger dat zelf graag wil.
Zo kan het zijn dat de zanger de gitaar bijvoorbeeld harder wil horen dan de rest, omdat hij daar het meeste houvast aan heeft. De geluidstechnicus kan dat dan zo inregelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dit is het enige goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
danku

Andere antwoorden (3)

er word niks door gezegd, die zijn ervoor om hun oren af te schermen voor het geluid omdat ze anders heel snel doof zouden zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar horen ze hun eigen gezang door. Door dat speakers naar het publiek toe staan hoort een zanger zichzelf onrealistisch, en wellicht met iets vertraging terug. Dit is over het algemeen opgelost door feedback speakers (deze 3 hoekige speakers zie je vaak voor een band
op de grond staan. Met oordoppen heb je meer bewegingsvrijheid en is er nog meer publiekgeluid uit gefilterd , t.o die speakers.

Toegevoegd na 1 uur:
Ter illustratie nog even een foto van betreffende speakers (op de grond voor de musikanten) Dit is een beetje de nog steeds gebruikte voorganger van de populairder wordende oordop
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 3 hoekige speakers heten monitor speakers. Geen feedback volgens mij, Inderdaad om jezelf goed te horen. (zang, gitaar, bass etc). Voor de rest duidelijk verhaal; +
Frimu2
12 jaar geleden
Ok....vond het al lastig googlen , had waarschijnlijk de klok horen luiden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, nou je hebt hem aardig goed gehoord hoor. Gezien het antwoord prima is. Ok, monitor ontbrak maar het gaat om de inhoud en die dekt de lading toch?
Frimu2
12 jaar geleden
Ja ik zie alleen dat mijn kennis niet ver genoeg gaat, want het antwoord onder mij is ook nieuw voor me, en klinkt nog moderner, en niet onwaarschijnlijk.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar twijfel ik aan Frimu. Ik zeg niet dat het niet zo kan zijn, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Een monitorbox staat voor de zanger of muzikant en hoort puur zijn eigen geluid (zang/gitaar etc). Kan mij niet voorstellen dat een monitor alle instrumenten individueel op zijn monitor kan horen. Aansluittechnisch lastig en waarom zou je de keyboard beter willen horen als je gitaar speelt? Maar goed, wie weet.
hun eigen muziek dat ze zich niet perongelijk kunnen verspreeken!
Bronnen: